onsdag 2 april 2014

Farväl platta pedaler!

Efter att ha utstått gliringar och blivit ironiserad under ett års tid så tog jag denna vecka steget...
Jag gjorde ett inköp som gör att jag i fortsättningen slipper skämmas...
Jag skaffade SPD-pedaler!!!
 
 
Jag monterade även ett par på min pendlarcykel - för att känna in känslan på denna. (Och jag ska inte gå in på jobbet jag hade för att få loss de gamla pedalerna. Jag lär inte vara ensam om den upplevelsen!) Oj, vad härligt det var att ge sig ut med fötterna förankrade vid cykeln. Plötsligt förstår jag varför alla förespråkat SPD. Nu väntar bara den första riktiga mtb-turen med dessa pedaler. Mentalt har jag redan förberett mig på att komma hem med några blåmärken.
Rapport följer.
 
 
 

1 kommentar:

  1. Har du en gång prövat kommer du aldrig att återvända...! :-)

    SvaraRadera