torsdag 19 juni 2014

Pollen, altanbygge och andra bortförklaringar!

Precis som en hängiven sportfiskare alltid kan skylla på väder, vind, vattenstånd, lågtryck, högtryck o.s.v. så har jag själv samlat på mig ett antal bortförklaringar till varför jag inte skrivit så mycket i bloggen under våren. Det började med en helrenovering av tomten; altanbygge, ny mur och häck. Sedan blev det byte av ytterdörr. Mängder av idrottsaktiviteter med mina båda pojkar, förkylning och nu senast en gräsallergi som varit det värsta jag upplevt sedan barnaåren!
Seriöst... varför har jag straffats med gräsallergi när mitt största intresse är att cykla ute i naturen??? Det känns som ett straff för något jag gjort i ett tidigare liv!
Idag regnar det till min stora glädje. Jag kan bara hoppas att den receptbelagda medicin jag fått hjälper mig och att jag snart igen kommer att ta de där härliga turerna i skog och mark. Tills dess får jag ägna mig åt att förtränga min cykelfeber med att följa fotbolls-VM på tv. Alltid något att glädjas över. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar