lördag 9 maj 2015

En tur med resultat

Dagens tur sträckte sig dryga 18 km från Hässelby till Brukets skidbacke i Järfälla, uppför och nedför och hem igen. Att cykla uppför en skidbacke bidrar ju till lite flås, men behållningen är den vidunderliga utsikten när man väl kommit högst upp och kan pusta ut!
 
 
Jag vet att det går en stig genom skogen bakom skidbacken - vilken jag försökte hitta. Jag hamnade dock fel och höll på att vurpa rejält när jag i ganska hög fart körde in i ett parti med stora stenar som jag var totalt oförberedd på...
 

Färden genom Hummelmora hage var som vanligt fantastisk vacker - med undantag av en hord långhornade tjurar(!) som vid ett tillfälle stod i vägen för mitt spår.
Väl hemma kollade jag Strava som jag alltid kör med - och blev positivt överraskad: Jag har aldrig direkt strävat efter att slå KOMs. Jag vet knappt var segmenten går, men dagens resultat gav lite mersmak...

 
Jag vet att jag kan cykla snabbare än idag på samtliga dessa segment. Nästa gång... då jäklar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar