lördag 8 mars 2014

En härlig start på våren!

Efter flera veckors efterhängsen förkylning - och ett sportlov med fokus på utförsåkning - var det idag dags att på allvar inleda barmarkssäsongen. Och vilken dag det blev: Strålande sol och klarblå himmel. Jag var faktiskt förvånad över hur torrt det var i skog och mark. Det var bara på några ställen jag fick cykla runt några större vattensamlingar. Visst var det lite lerigt på sina ställen, men det hör väl till :-)

 
Jag utforskade skogarna mellan Hässelby och Viksjö och upptäckte helt nya stigar när jag vek av på en stig jag aldrig tidigare följt.
Att cykla på asfalt eller grusvägar är inte min melodi. Jag är en stigfinnare och cyklar hellre långsamt och tekniskt än att sträva efter fart och tempo. (Detta får jag nog av när jag cykelpendlar till jobbet!)
Här är några bilder från dagens tur som väl visar i vilken miljö jag trivs bäst...


 
På ett ställe mötte jag två andra mtb-cyklister som höll på att teknikträna hopp på ett fält. Det blev en trevlig pratstund om cyklar och teknik och jag blev inbjuden att delta i framtida rundor.
 
 
Återigen slogs jag av den gemenskap och det samförstånd som finns mellan oss cyklister. Att cykla i skogen är verkligen en härlig motionsform!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar